د کیفیت تضمین کولو او اعتبار ورکولو معیارونو پلي کولو رول په علمي تولید کې
27 قوس 1402
لنډیز
د کیفیت تضمین کولو او اعتبار ورکولو معیارونه د افغانستان د لوړو زدهکړو د مهمو ارکانونو څخه دي، چې د علمي تولیدوونکي بنسټونو ارزونې او د کیفیت لوړولو د معیارونو سم تطبیق سره یې د هیواد د علمي نوآوریو په لور ارزښتناکه ګامونه اخیستي دي. د علمي تولید او کیفیت لوړولو لپاره مشخص شوي شاخصونه موجود دي چې د یو بل سره په اتحاد او د علمي کړنلارو په ملاتړ د علمي تولید په لاره کې عملي کیږي. د لوړه کیفیت سره علمي تولید پرته له دې چې شاخصونه او عناصرو کې داخلي اتحاد وي چې هغه هماغه د معیارونو سم تطبیق دی، ممکن نه دی. اصلي پوښتنه دا ده چې د کیفیت تضمین او اعتبار ورکولو معیارونو تطبیق د علمي تولید په اړه څنګه تاثیر لري؟ داسې ښکاري چې د کیفیت تضمین او اعتبار ورکولو معیارونو تطبیق د علمي تولیدو په اړه مثبت تاثیر لري. په دې تحقیق کې د توصیفي-تحلیلي طریقې او د کتابخانو وسایلو، مقالو او معتبر ویبپاڼو څخه استفاده شوې ده.
پایلې ښيي چې د افغانستان د لوړو زدهکړو د کیفیت لوړولو معیارونو پلي کول لکه: ستراتیژیک پلان چې د موجوده حقیقتونو او وضعیتونو په اړه د یوه اوږد مهاله لید سره د علمي تولیدوونکو بنسټونو ته وړاندې کوي، اغیزمنې ستراتیژۍ او تکتیکونه د علمي نوآوری لپاره وړاندې کوي، او دغه بنسټونه د متخصصو او له اوسني علمي پوهې سره سمون لرونکو ځواکونو په روزلو سره د ټولنې په پرمختګ کې برخه اخلي، د استادانو، کارکوونکو او محصلینو لپاره د علمي څېړنو ترسره کولو لپاره د مناسب چاپیریال د رامنځته کولو لپاره پانګونه کوي، او همدارنګه د زدهکړو او پوهې د ترلاسه کولو لپاره د اسانتیاوو او ټیکنالوژیکي تجهیزات برابرولو سره د علمي تحولیې لویه بدلون د لوړو زدهکړو سیستم کې راوستلی دی.