د مالي او اداري معاونیت
-
پېژندنه
-
تشکیلاتی چارت
-
د علمي معاونیت د دندو لایحه
-
معاون
معاونیت اداری و مالی پوهنتون په دې مسؤلیت لري چې د پوهنتون د ټولو اداري، مالي، حسابي او حقوقي چارو د ترسره کولو څخه نظارت وکړي. د قراردادونو (خدمتونو، حقوقي، ساختماني، بشري سرچینو او تاسیساتو) پر بنسټ دا اداره مسؤوله ده چې د ورکړل شویو راپورونو او احصایو پر بنسټ بودیجه وارزوي، د پلانونو د تطبیق څارنه وکړي، او ارزونه وکړي چې ترسره شوې فعالیتونه د طرحه شویو پلانونو سره سمون لري که نه.
همدارنګه، دا معاونیت د بشري منابعو فعالیتونه او د نهاد مالي وضعیت د قوانینو او کړنلارو پر بنسټ ارزوي، د کمزوریو او قوتونو ځایونه تشخیصوي او د راتلونکو پلانونو په ترتیب کې یې په پام کې نیسي.
د دې ادارې بله دنده د پوهنتون د اداري سیستم جوړول او د هغې دقیق تطبیق دی، چې دا ټول د لوړو زده کړو وزارت د قوانینو، مقرراتو، او طرزالعملونو سره په سمون کې ترسره کېږي. د دې موخه د دې لپاره زمینه برابرول دي چې د مسلکي او متخصص بشري منابعو د روزنې له لارې ټولنیز او اقتصادي پرمختګ ته وده ورکړل شي، د ادارې مدیریت انکشاف، ظرفیت لوړونه، او د کیفیت لرونکو زده کړو خدمتونه وړاندې شي.
د پوهنتون د اداري او مالي چارو معاونیت د دې ترڅنګ د نورو دوه معاونیتونو لپاره د اړینو وسایلو، تجهیزاتو او امکاناتو برابرول مسؤلیت لري، ترڅو د فزیکي او بشري منابعو له وړتیاوو څخه ګټه اخیستنه وشي او د لوړو زده کړو خدمات د معیارونو سره سم ټولنې ته وړاندې شي.
همدارنګه، دغه اداره په وروستیو کلونو کې د فرصت څخه په ګټې اخیستنې، د مسلکي قوانینو او مقرراتو پر بنسټ د متخصصو او تحصیل لرونکو افرادو په ګمارلو کې هڅه کړې چې د پوهنتون فعالیتونه معیاري او اکاډمیک بڼه ولري.
د دې ترڅنګ، د اداري او مالي چارو معاونیت د غوره فارغانو په جذب او د هغوی د ګمارنې له لارې د ادارې کدرونو د ودې او پرمختګ لپاره زمینه برابره کړې ده، ترڅو مسلکي پوهه په عملي ډګر کې تطبیق کړي او د راتلونکو نسلونو لپاره غوره راتلونکې رامنځته کړي.
د پوهنتون د اداري او مالي معاونیت اصلي دندې په لاندې ډول دي:
- د پوهنتون له رییس سره په مالي، اداري او خدماتي چارو کې همکاري.
- د پوهنتون د بودیجې جوړولو لپاره د اړوند چارواکو تر لارښوونې لاندې هڅه کول.
- د پوهنتون د مالي، اداري او خدماتي برخو په اړه د مشورو ورکول.
- د غیر اکاډمیکو کارکوونکو د مقررۍ، ترفیع او انفکاک په برخه کې د قانوني کړنو ترسره کول.
- د اسنادو، اجنډا، او د پوهنتون اداري مجلس د پرېکړو او فیصلهنامو ترتیبول او ثبتول.
- په مالي، حسابي، پیرودونو او د اموالو ثبتولو او ساتلو په چارو کې قانوني اقدامات ترسره کول.
- د عادي او پرمختیایي بودیجې پر جوړولو کار کول د اړتیاوو او پرمختګونو په نظر کې نیولو سره.
- د پوهنتون د مالي او اداري قراردادونو د تطبیق د څرنګوالي څارنه او سرپرستي.
- د ګمارنې مقرراتو د سم تطبیق څارنه او اړینې لارښوونې ورکول.
- د کارکوونکو د حاضری او تګ راتګ څارنه.
- د ودانیو، شنه ساحې او نورو اړوندو برخو د ساتنې چارو څارنه.
- د پوهنتون د شتمنیو او ملکیتونو په اړه قانوني اقدامات ترسره کول.
- د پوهنځیو او اړوندو څانګو د مالي او اداري نیمګړتیاوو پر وخت رفع کول.
- د میاشتني، ربعوار، شپږ میاشتني او کلني پلانونو ترتیبول.
- د اړوندو څانګو د کاري چارو د څارنې او کنټرول د څرنګوالي څارنه.
- د پوهنتون د اداري نظم او ډسپلین د تامین چارو څارنه.
- د کارکوونکو د معاشونو د وېش څارنه.
- د ودانیو او شاوخوا چاپېریال د پاکوالي او حفظ الصحې د شرایطو تامین.
- د اړوند راپورونو پر اساس د احصائیوي معلوماتو ترتیبول.
- د بریښنا رسونې، اوبو برابرولو، ودانیو تودولو، او د کافې خدماتو څارنه او پلان جوړول.
- د پوهنتون د فزیکي زیربناوو د پرمختګ لپاره د کاري پلانونو طرحه کول.
- د عایداتي فعالیتونو د ایجاد او پرمختګ لپاره د پلانونو ترتیب او د پوهنتون د ستونزو د حل لپاره ګامونه اخیستل.
- د اړوندو فعالیتونو راپور د پوهنتون شورا او د هیئت امناء ته وړاندې کول.
- د پوهنځیو د اداري او خدماتي غړو د مقررۍ او انفکاک په اړه د چارو همغږي کول.
- د پوهنتون د علمي شورا او د لوړو زده کړو وزارت د پرېکړو د تطبیق څارنه.
- د زدهکوونکو د عملي ساحوي فعالیتونو د اجرا لپاره لازمې آسانتیاوې برابرول.
- د اداري او مالي چارو اړوند د قوانینو او مقرراتو د تطبیق څارنه.
- د پوهنتون د اړتیا وړ موادو او وسایلو پر وخت برابرولو څارنه.
- د پوهنتون د اداري مجلس مشري.
- هغه نورې دندې چې د قانون له مخې اداري معاونیت ته اړوندې دي.
- د پوهنتون د ګټې او زیان راپور ترتیب او وزارت مالیې او نورو اړوندو ادارو ته وړاندې کول.
- د استادانو او کارکوونکو د معاشونو د تادیاتو لایحه ترتیبول.
- د پوهنتون اسنادو او مکتوبونو محرم ساتل.
- د پوهنتون د عوایدو (نقدي او بانکي) حسابونو څارنه، ارزونه او کنټرول.
شمس الحق فضل
استاد شمس الحق فضل د ۱۳۵۴ کال د کب میاشتې په ۲مه نېټه د هرات ښار د پنځهوخته ناحیې په یوې روښانهاندې او تعلیمیافته کورنۍ کې نړۍ ته سترګې پرانیستې. نوموړي خپلې لومړنۍ زدهکړې د شهید بهاءالدین واعظ په ښوونځي کې بشپړې کړې، او د منځنۍ او لیسې زدهکړې د مهاجرت په دوران کې د تربت جام د مولانا نورالدین عبدالرحمن جامي په لیسه کې پای ته ورسولې. په ۱۳۷۲ کال کې یې د هرات پوهنتون د اقتصاد پوهنځي ته لاره وموندله او په ۱۳۷۵ کال کې یې د لیسانس سند د عالي درجې سره ترلاسه کړ.
له ۱۳۷۵ څخه تر ۱۳۸۹ پورې، د هیواد د شرایطو له امله، استاد فضل په شخصي فعالیتونو بوخت شو او په اقتصادي، کلتوري او ټولنیزو برخو کې یې کار وکړ. همدارنګه، هغه په ګڼ شمېر سازمانونو او شرکتونو کې د مالي او اداري چارو په برخو کې دندې ترسره کړې.
په ۱۳۸۹ کال کې، د جامي پوهنتون د تأسیس له وخت څخه، استاد شمس الحق فضل د دې پوهنتون له لومړنیو بنسټګرانو څخه و. نوموړي خپلې هڅې د استادۍ ترڅنګ د اقتصاد پوهنځي د ریاست او د اداري او مالي معاونیت په برخو کې ترسره کړې. هغه تر اوسه د اداري، مالي او تدریسي چارو په برخو کې فعال دی.
په وروستۍ لسیزه کې، استاد فضل د خپلې علمي کچې لوړولو لپاره زیار وایست او د کابل اسلامي آزاد پوهنتون په واحد کې یې د سوداګرۍ مدیریت په برخه کې د ماسټرۍ سند ترلاسه کړ. په همدې وخت کې یې په جامي پوهنتون او نورو تحصیلي بنسټونو کې د حسابدارۍ، مالي مدیریت او تفتیش مضامین تدریس کړل.
نوموړی د اقتصادي، مالي، مالياتي او اداري چارو په برخه کې یو تجربهلرونکی شخص دی چې د ورکشاپونو او سیمینارونو له لارې یې خپلې نظریې وړاندې کړې او د تخصصي پوهې د کچې لوړولو په برخه کې یې د ټولنې لپاره مهم ګامونه اخیستي دي.